میکروگرین (ریز سبزی) چیست؟!

میکروگرین‌ها گیاهان‌ کوچک خوراکی جوان و لطیف هستندکه با استفاده از بذر گونه‌های مختلف سبزیجات، گیاهان علفی‌، گیاهان معطر و گیاهان خوراکی وحشی تولید می‌شوند.

بسته به گونه‌ای که مورد استفاده قرار گرفته‌است، می‌توان ۲۱-۷  روز پس از جوانه‌زنی، هنگامی که برگ‌های لپه کاملا رشد کرده و اولین برگ‌های واقعی ظهور کردند، برداشت شوند.

گرایش به کاشت این نوع سبزی‌ها، باکاهش زمین‌های قابل کشت، افزایش جمعیت و نیاز به تأمین امنیت غذایی پیش می‌رود. ارزش غذایی بالا، بازار پسندی و زمان کوتاه برداشت برای ریزسبزی‌ها باعث شده‌است که آن‌ها به محصولات مهمی تبدیل شوند.

میکروگرین‌ها در صنعت رستوران داری برای تزئین غذا استفاده شده و بیشتر به صورت تازه در سالادها، سوپ‌ها و ساندویچ‌ها مصرف می‌شود. آن‌ها دارای مجموعه‌ای از رنگ‌ها، بافت‌های بصری، طعم، عطر و بوی جذاب هستند.

میکروگرین‌ها به لطف چرخه رشد کوتاه و تولید پایدار و کم هزینه در خاک یا سیستم‌های بدون خاک در تمام طول سال بدون استفاده از کودها و مواد شیمیایی کشاورزی و محتوای بالای مواد غذایی که دارند، نه تنها می‌تواند به افزایش در دسترس بودن و دسترسی به غذا در فقیرترین مناطق جمعیت جهان کمک کند، بلکه همچنین می‌تواند با افزایش در دسترس بودن انواع غذاهای تازه، بسیار مقوی و سالم، در بهبود کیفیت رژیم غذایی نقش داشته‌باشد.

انواع میکرو گرین:

میکرو گرین ریحان:

این ریزسبز علاوه بر عطر، رنگ و طعم مطلوب خود دارای خواص درمانی زیادی می باشد و حاوی ویتامین های K،E،C،B6،A و کلسیم، فسفروز، آهن، زینک، منیزیم و پتاسیم است.

میکروگرین تربچه:

این ریز سبز علاوه بر طعم و بویی بی نظیر که به انواع غذاها می دهد از لحاظ درمانی نیز بسیار مفید و موثر است و از درمانگر های طبیعی به حساب می آید و به عنوان منبع کاملی از اسید فولیک شناخته می شود.

میکروگرین پیازچه:

این ریزسبز، منبعی غنی از ویتامین های C،B،A و E است .کلسیم ،آهن ،منیزیم،فسفروز،پتاسیم ،زینک ،کاروتن و کلروفیل 2 از دیگر مواد مغذی موجود در این میکروگرین مفید است.

میکروگرین چغندر:

این ریزسبز به دلیل رنگ قرمز ساقه و برگهای سبز و قرمز آن بسیار زیباست و مورد استقبال متخصصین آشپزی در سراسر دنیا قرار گرفته است. این میکروگرین سرشار از ویتامین B،آهن، اسیدفولیک، منگنز، مس، منیزیم و پتاسیم است.

میکرو گرین نخود سبز:

این میکروگرین حاوی منابع غنی از آنتی اکسیدان ها، فیتونوترینت ها ،انواع آنزیم ها ، موادمعدنی و ویتامین ها است.

میکرو گرین هویچ:

این میکروگرین طعمی مشابه ریشه هویج بالغ دارد و مانند سایر میکروگرین ها باید به صورت تازه مصرف شود و نیازی به پخته شدن ندارد.

چند نمونه گارنیش با میکروگرین:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}