مقایسه گوشت گوسفند و گوساله

گوشت گاو و گوسفند از پر مصرف‌ترین انواع گوشت قرمز هستند و سؤالی که احتمالاً به ذهن خیلی از افراد می‌رسد این است که گوشت گاو مفیدتر است یا گوشت گوسفند؟

گوشت قرمز به ویژه گوشت گوساله و گوسفند منبعی سرشار از پروتئین، روی، آهن، فسفر، کلسیم، ویتامین B12،  اسید آمینه‌ها و … می‌باشند که کنار گذاشتن آن از وعده‌های غذایی، اشتباه بزرگی است. چرا که بسیاری از این مواد و املاح معدنی در سبزیجات و غلات یا وجود ندارد یا به مقدار کم وجود دارد و امکان جذب به مقدار کافی از طریق سبزیجات و مواد گیاهی وجود ندارد. حذف گوشت قرمز از غذای روزانه، زمینه را برای بروز بیماری‌های مختلف فراهم می‌کند.

هر گوشت قرمزی طعم و مزه ی خود را دارد و این مزه وابسته به میزان چربی در گوشت است. چربی بیشتر گوشت گوسفند موجب طعم و مزه ی بهتر آن می‌شود‌. همچنین گوشت گوسفند یک نوع اسید چرب به نام اسید چرب زنجیره‌ای دارد که در گوشت گاو وجود نداشته و موجب می‌شود که در مقایسه گوشت گاو و گوسفند از منظر طعم، طعم آن تندتر و خوشمزه‌تر شود. گوشت گاو طعم ملایم‌تری دارد و اگر بد پخته شود، حالت لاستیک مانند به خود می‌گیرد. در مقایسه گوشت گاو و گوسفند از جنبه ی هضم‌شوندگی، گوشت گوسفند نسبت به گوشت گاو راحت‌تر هضم شده و زودتر پخته می‌شود.

برای مقایسه گوشت گاو و گوسفند از لحاظ طبیعت، طبع گوشت گوسفند گرم و طبع گوشت گاو گرم است. طعم و مزه ی بهتر و خوش‌پخت بودن گوشت گوسفند، موجب شده که افراد برای تهیه ی خورش، گوشت گوسفند را به گوشت گاو ترجیح دهند. همچنین در میان گوشت گوسفندها، گوشت بره (گوسفند جوان) نسبت به گوشت گوسفند بالغ خوشمزه‌تر و دارای چربی کمتری است و بافت لطیف‌تری دارد. در مجموع در مقایسه گوشت گاو و گوسفند باید گفت که گوشت گوسفند به لحاظ طبع گرم تر، طعم خوشمزه و دلچسب‌تر و مزه تردتر طرفداران بیشتری نسبت به گوشت گاو دارد.
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}