فرهنگ غذایی فرانسه

برخلاف کشورهایی مانند بریتانیا، کانادا و ایالات متحده آمریکا، فرانسوی‌ها واقعاً  برای وعده‌های غذایی خود اهمیت قائلند و از آنها لذت می‌برند، آنها بیگ مک را نمی‌بلعند یا پشت میزکارشان غذا نمی‌خورند. آنها از نظر قانونی حق دارند از ساعت 12 تا 2 یک استراحت معمولی برای ناهار داشته باشند، به همین دلیل است که بسیاری از مغازه ها را در این زمان ها بسته می‌بینید.

چرا غذا برای فرهنگ فرانسه مهم است؟  فرانسوی ها بر این باورند که خوردن یک وعده غذایی باید در جمع  انجام شود تا آرامش بخش و وحدت‌آفرین باشد. این برای همکاران، خانواده‌ها و هر نوع رویداد غذاخوری صدق می کند. معمولاً یک وعده غذایی فرانسوی حداقل 2 ساعت طول می کشد و تقریباً همیشه با سرو یک نوع نوشیدنی همراه است.

بسیاری از کلماتی که ما برای آشپزی به کار می‌بریم، حتی کلمه و ایده رستوران یا کافه ، که  در اواخر انقلاب فرانسه (که از 1789 تا 1799 رخ داد) وارد دوران مدرن شد، ریشه در فرهنگ غذایی فرانسه دارد.

ممکن است فکر کنید با این همه کره و مقدار زیادی غذای فوق العاده، فرانسوی‌ها ممکن است چاق باشند، اما اینطور نیست. این پارادوکس فرانسوی نامیده می شود. مطالعات زیادی در مورد اینکه چرا جمعیت عمومی فرانسه به طور کلی چاق نیستند، انجام شده است. هیچ کس کاملاً مطمئن نیست، اما این وعده‌های غذایی طولانی‌تر از حد متوسط، ​​که با غذاهای تازه‌تر و فرآوری‌‌نشده‌تر تهیه می‌شوند و در فرهنگ غذایی فرانسوی رایج هستند، ممکن است ارتباطی با آن داشته باشند.

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}