سه سرآشپز برتر میشلین

آلن دوکاسه در حال حاضر دارای 17 ستاره میشلین است. این او را به سرآشپز زنده فعلی با بیشترین ستاره های میشلین در جهان تبدیل می کند.

او که بسیاری او را یکی از بهترین سرآشپزهای جهان می دانند، در طول سال ها یک امپراتوری تجاری با 36 رستوران در سراسر جهان ایجاد کرده است. 

دوکاسه علاوه بر این که به خاطر غذاهای فرانسوی در کلاس جهانی شناخته شده است، تنها سرآشپزی است که فهرست غذای خود را به فضا فرستاده است. 

در سال 2015، دوکاس برای فضانوردانی که در ایستگاه فضایی بین‌المللی به دور زمین می‌چرخند، وعده‌های غذایی فرستاد، دستاوردی که دوکاس گفت به‌عنوان فتح آخرین مرز (آشپزی)» است.

در ادامه سرآشپز پیر گاگنیر فرانسوی‌ با 14 ستاره میشلن است که 40 سال زندگی حرفه‌ای خود را صرف جمع آوری ستاره‌های میشلن کرده است. 

گاگنیر اولین ستاره خود را در 26 سالگی دریافت کرد و از آن زمان دیگر متوقف نشد. 

این سرآشپز نمادشکن، به گفته  راهنمای میشلین «در خط مقدم جنبش آشپزی تلفیقی» قرار گرفته است و به دلیل برهم زدن سنت‌های آشپزی کلاسیک فرانسوی مشهور است.

رستوران شاخص Gagnaire در خیابان بالزاک در پاریس، بیش از دو دهه، سه ستاره میشلن را حفظ کرده است که یک شاهکار واقعی در دنیای آشپزی است.

 امروز او بر 18 رستوران در سراسر جهان نظارت دارد، از جمله رستوران sketch در لندن که از برترین رستوران‌های میشلن است.

در نهایت مارتین براساتگی سومین سرآشپز پرطرفدار ستاره میشلین جهان است که در حال حاضر دوازده ستاره(بیش از هر سرآشپز اسپانیایی دیگری) دارد 

 او همچنین یکی از معدود سرآشپزهای منتخب در جهان است که دو رستوران سه ستاره میشلین به نام خود دارند.

این سرآشپز استثنایی باسک، اولین ستاره میشلن خود را در 25 سالگی برای اولین رستوران خود، Restaurante Martin Berasategui به دست آورد. این رستوران مشهور در سال 2001 سومین ستاره میشلن را دریافت کرد و به مدت 6 سال در لیست 50 رستوران برتر جهان قرار داشت.

در طی 44 سال، Berasategui سه رستوران ستاره دار میشلین دیگر را در تنریف و بارسلونا افتتاح کرد. 

او همچنین صاحب شش رستوران دیگر در سراسر جهان در جمهوری دومینیکن، مکزیک و کاستاریکا است. 

او به عنوان یک اسطوره در دنیای غذاهای سنتی باسک و یکی از سرآشپزهای برتر جهان شناخته می شود.

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}